Увага! Завдання виконати у зошит, сфотографувати та відправити на електронну пошту omihalko89@gmail.com або у Fасеbооk
Список творів зі світової літератури
на 10 клас
·
Гомер
«Одіссея»
·
Данте Аліґ’єрі.
«Божественна комедія»
·
Вільям Шекспір.
«Гамлет»
·
Ернст Теодор Амадей Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
·
Волт Вітмен.
«Листя трави»
·
Стендаль.
«Червоне і чорне»
·
Густав Флобер.
«Пані Боварі»
·
Федір Достоєвський. «Злочин і кара»
·
Оскар Вайльд.
«Портрет Доріана Грея»
·
Шарль Бодлер.
«Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»)
·
Поль Верлен.
«Поетичне мистецтво», «Осіння пісня»
·
Артюр Рембо.
«Голосівки», «Моя циганерія»
·
Моріс Метерлінк.
«Синій птах»
·
Ромен Гарі.
«Повітряні змії»
·
Паоло Коельйо.
«Алхімік»
·
Мо Янь.
«Геній»
·
Сью Таунсенд.
Цикл творів про Адріана Моула
·
Ніл Річард МакКіннон Ґейман. «Чому наше майбутнє залежить від читання» або
«Кораліна»
·
Йоанна Яґелло.
«Кава з кардамоном»
Електронна книга - посібник для опрацювання теми.
- Як пес показує свою вдячність професору Преображенському за їжу?
- Як поводить себе Шарик у квартирі професора?
- Який орган Клима Чугункіна пересаджує професор Шарику?
- Який результат дала операція?
- Чи на такий результат розраховував професор?
- Як Шарик стає Шариковим?
- Які перші слова вимовляє Шарик?
- Що приносить у дім професора Шариков?
- Чому Шариков знаходить собі саме таку роботу? Що залишилося в нього від собаки?
- Як Шариков вчиняє з професором?
- Чи міг Шариков бути іншим?
- Який ми можемо зробити висновок?
Пес стає людиною, але його вчинки визначають гени, отримані від п’яниці й хама Клима Чугункіна: «…у нього вже не собаче, а саме людське серце. І саме паршиве із всіх, які існують у природі!». Контраст між інтелектуальним початком, втіленим в інтелігентних людях, фізіологах Преображенському й Борментале, і темними інстинктами «гомункула» Шарикова (з низьким, скошеним чолом) настільки разючий, що створює не тільки комічний, гротескний ефект, але й офарблює в трагічні тони
Ми з вами побачили результат експерименту професора Преображенського, який нічого доброго не приніс. Людина не може брати на себе роль Творця і грубо вмішуватися в природу. Шариков приносить у дім і в життя професора розруху. Але в повісті революція – це теж експеримент. Швондер – це представник нової генерації, який вийшов із пролетаріату і став «господарем життя».
Логічна формула двох експериментів: ЗАПИШІТЬ!!
Шарик → Шариков → розруха в домі професора
Пролетаріат → хазяїн життя → розруха в країні
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ХАРАКТЕРИСТИКА
ОБРАЗУ ШАРИКОВА
У повісті «Собаче серце» зіставляються різні соціальні верстви і розглядається їх взаємодія. З одного боку, це інтелігенція в особі професора Преображенського, якого доктор Борменталь, без перебільшення називає світилом сучасної медицини. А з іншого боку – це «нове суспільство» в особі голови домкома Швондера і пройдисвіта Шарикова, якого сам професор і породив в ході помилкового експерименту. Цей експеримент виявився важливим і небезпечним одночасно. Перетворивши бродячого пса в людини з придатками колишнього кримінальника, професор не здогадувався, чим це може обернутися.
Розруха, зруйнувати… Ідея руйнування старого світу, звичайно, народилася в головах, і головах мислячих, освічених, причому задовго до появи голови домкому Швондера і його команди. Поряд із цією проблемою перебудови суспільства, проблемою того, що принесла революція в життя людини, з’являється проблема формування нової радянської людини.
«Дика» людина Шарік випробовує вплив слова. Він стає
об’єктом словесних атак Швондера, що захищає інтереси Шарікова «як трудівника».
«Собаче серце» - двосерійний
чорно-білий, а також копія, тонована під сепію, художній телефільм Володимира
Бортка. Це телевізійна екранізація однойменного твору Михайла
Булгакова. 20 листопада 1988 року в ефірі Центрального телебачення
відбувся перший показ.
Режисер Володимир Бортко розповідав: «На роль Шарикова
претендувало вісім артистів, зокрема і улюблений мій актор та друг Микола
Караченцов. Але Володимир Толоконніков, якого ми виявили в Алма-Аті, покорив
мене повністю». Роль професора Преображенського зіграв Євгеній Євстигнєєв.
До створення фільму долучився і бард Юлій Кім: він
написав пісню «Суворі роки минають», частівки, які виконує Шариков («…подходи,
буржуй, глазик выколю») та марш червоноармійців («Белая гвардия наголову
разбита, а Красную армию никто не разобьёт!»). Фільм має 7 нагород на
різних фестивалях кіно.
Написати
твір-мініатюру, користуючись поданим планом
1. У чому ви вбачаєте
попередження автора повісті «Собаче серце» М. Булгакова?
2. Над чим ми повинні
з вами замислитися?
3. Як ви
ставитеся до клонування?
4. Чи потрібно
штучно фабрикувати людей, втручатися в процеси життя?
5. Чи
обмежується експеримент операцією професора Преображенського?
6. Що таке
розруха в розумінні професора? А в вашому розумінні?
7. Чи актуальна
повість сьогодні?
Подібний експеримент здійснює і професор Преображенський у Булгакова, але він намагається змінити природу, перетворивши тварину на людину. На уроці ми простежимо, як письменник змальовує хід цього експерименту, дамо оцінку вчинку Преображенського, спробуємо встановити причину невдачі професора.
Відповісти на запитання літературного диктанту (письмово у зошиті)
- Опрацювати картку характеристики головного героя
1.Складіть таблицю за текстом повісті
Порівняйте Шарикова з Шариком. Заповніть таблицю.
Шарик | Шариков |
---|---|
Пройти тест за посиланням join.naurok.ua Код доступу 6094937
На допомогу учню:
Увага! Цієї теми немає в підручнику.
1. Опрацювати біографію письменника. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості М. Булгакова (самостійно знайти в інтернеті)
2. Скласти тези запропонованої статті.
4. Подивитися фільм "Собаче серце".
1. Опрацювати запропонований матеріал. Записати в зошит паспорт твору.
Рік
написання -1894—1914
Жанр – новелістична
повість, складається з 9 новел.
Тема: у
циклі новел Шолом-Алейхем здійснив художній аналіз соціальних проблем
єврейського народу у царській Росії. Через яскраві образи маленьких людей, їх боротьбу за існування,
гострій критиці піддано буржуазне суспільство на зламі 19-20 століть.
«Тев’є-молочар» –
твір про життя єврейського народу в першому десятилітті ХХ ст.
Філософські проблеми, які письменник вирішує
у творі не являються вселенськими. Але вони розкривають цілий світ мудрості
через звичайні побутові теми: – мир і злагода у великій сім’ї; як вдало видати
заміж дочок; як побільше заробити грошей, від яких залежить існування родини.
Головні герої: Тев’є, Голда, Цейтл, Голд, Хава, Шпринця, Бейлка.
Філософія — (дав.-гр. φιλοσοφία, дослівно: любов до мудрості)
особлива форма пізнання світу, що виробляє систему знань про фундаментальні
принципи буття людини, про найзагальніші суттєві характеристики людського
ставлення до природи, суспільства та духовного життя у всіх його основних
проявах.
Філософські проблеми - це питання, на які неможливо дати однозначні й вичерпні відповіді, і тому кожне нове покоління
людей пробує відшукати своє власне тлумачення цих життєвосмислових проблем
людського існування.
Найважливіші
проблеми філософії: хто така людина і
яке місце займає вона в світі? Яка природа світу, Космосу? У чому полягають
причина й основа його існування? Чи є взагалі якісь зовнішні підстави існування
Всесвіту, чи він, є самодостатнім і не потребує для свого буття ніяких
зовнішніх сил?У чому полягає сенс людського життя і людства в цілому? Ї чи
існує цей сенс взагалі? У чому суть людського щастя? І як, якими шляхами і
засобами людина може стати щасливою? Як слід розуміти добро і зло? Яка їх роль
в житті індивіда і людських спільнот?Людина і доля. Чи вільна істота людина, чи
над нею панує фатум, доля? Чи визначено її життєвий шлях заздалегідь, чи ні?
Ремінісце́нція (від лат. reminiscentia — спогад) — елемент художньої системи,
що відсилає до раніше прочитаного, почутого або побаченого твору мистецтва.
Філософські проблеми
повісті «Тев’є-молочар»
Філософські проблеми, які письменник
порушує у творі, розкривають цілий світ мудрості через звичайні побутові теми:
мир і злагода у великій сім’ї; як видати заміж дочок; як побільше заробити
грошей,від яких залежить існування родини.
|
|
Біблійні ремінісценції (неявні цитати, цитування без лапок)
|
Тев’є дуже часто використовує цитати із Псалтиря,
Біблії (мається на увазі Талмуд), хоча не завжди ці цитати дослівні. Молочник
часто молиться, звертається до Бога. Але Бог для нього не просто
щось недосяжне. Він один, з яким можна радитися, просити допомоги і нарікати на трагічність людського життя.
Тев’є думає так: «А єврей і поготів повинен все сприймати покірно та
повторювати: «І то благо». |
Стосунки у єврейських родинах (з дружиною, дітьми)
|
Тев’є побоюється дружину, коли пропустить лишню чарку, або коли знає, що вона буде
незадоволена якимось його рішенням, але жаліє її, намагається оберігати від
неприємних новин, вигадує певні історії з її улюбленою бабусею Цейтл. Він
намагається не нервувати дружину, дослухається до її думки, хвилюється за її
здоров’я, хоча іноді, цитуючи царя Соломона, кепкує з неї. Дружина, коли
сварить Тев’є, не забуває додавати «годувальнику мій золотий». Доньок вважає найкращими, хоча говорить, що «не гоже
батькові самому хвалити своїх дітей, та ж так і люди кажуть». |
Матеріальні блага
|
Коли Тев’є дивиться, як їдять та п’ють егупецькі
багатії, думає: «Останню сорочку
готовий закласти, аби багатієм бути». Якби головний герой мав десяту
частину того, що він побачив у Егупці, він синагогу покрив би залізом, щоб
зробити кришу кращою, відкрив би школу для дітей; лікарню для бідних. Коли діти панночок кладуть багато грошей на стіл,
щоб заплатити за те, що він допоміг, Тев’є реагує так: «У мене ноги й руки затрусилися, думав не
витримаю,- втрачу свідомість». Бажання
євреїв заробити примножує можливості роду. |
3. Опрацювати теоретичний матеріал, скласти тези до нього.
Історично склалося так, що доля
єврейського народу багато століть була пов’язана з Україною.
Незважаючи на дискримінацію євреїв (зокрема,так звані «смуги осілості, які
обмежували їхнє право жити та навчатись у будь-яких містах та закладах), роль представників
цього народу в економічному та культурному житті України була величезною.
Чимала частина промислового, торговельного та банківського капіталу була
зосереджена в руках підприємців – євреїв. В Україні видавалися книги, журнали
та газети єврейською мовою, існували єврейські театри. У Житомирі було відкрито
єврейський учительський інститут.
Шолом-Алейхем
багатогранно, барвисто показав життя євреїв у колишній царській імперії,
переважно в Україні. Він любив Україну, де українці і євреї здавна живуть і працюють
поряд. Улюбленим «народом» письменника незмінно були маленькі жителі
Касриловки: «бідні, роззуті і роздягнені єврейські діти». Багато веселих і
смутних новел присвятив їм Шолом-Алейхем.
Новелістична
повість «Тев’є-молочар»
Повість, що складається з монологів Тев’є, звернених
до самого Шолом-Алейхема, є, безперечно, найвідомішим твором письменника, його
візитівкою в світі літератури. Письменник називав Тев’є-молочара найулюбленішим
з усіх створених ним літературних типів.Твір сповнений оптимізму та доброти,
хоч і зображує важке життя Тев’є і його родини. У монологах головного героя є місце і
дотепним жартам, і кумедним містечковим історіям. Молочар розмірковує над
невеселими проблемами, з якими йому випало зіткнутись, однак не скаржиться
на долю. На власному прикладі він показує, що треба з гумором ставитися до
складнощів, уміти бути вдячним за ті щасливі моменти, які є в житті кожної
людини, а якщо вже не вистачає сліз — сміятися.
1. Прочитати повість.
Початковий і середній рівні
1. Засновник «нової драми»:
а) Г. Ібсена; в) Б. Шоу;
б) М. Метерлінка; г) А. Чехова
2. За
жанром «Ляльковий дім» — це:
а) сатирична комедія; в) аналітична п’єса;
б) історичний роман; г) психологічна новела.
3. Який твір вважався начерком до п’єси «Ляльковий
дім»:
а) «Примари»; в)
«Жінка моря»;
б) «Нотатки до
сучасної трагедії»; г) «Пігмаліон».
4. Лікар Ранк був давнім другом:
а) Торвальда Хельмера; в) Нільса Крогстада;
б) Нори Хельмер; г) батька Нори.
5. Де відбувається зустріч квіткарки і
професора:
а)
на базарі; в) біля церкви;
б)
на майдані; г) в парку.
6. Хто і з ким заключає парі:
а) Пікерінг й Хіггінс;в) Еліза та Хіггінс;
б) Пікерінг та Еліза; г) Місіс Хіггінс та Місіс Пірс.
Достатній рівень
Дайте визначення терміну «аналітична п’єса».
Дайте визначення «інтелектуальна драма».
Високий рівень
Виконати одне із завдань.
1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого
володіння мовою для успішного життя» (за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень
за сучасним життям).
2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена
«Ляльковий дім».
Домашнє завдання.
Читати Шолом-Алейхем "Тев'є-молочар".
Розглянути таблицю, доповнити.
Порівняльна
характеристика сюжету античного міфу та п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»
Античний
міф про Пігмаліона |
П’єса
Б. Шоу «Пігмаліон» |
За
велінням богів Пігмаліон створює статую прекрасної дівчини |
Професор
випадково зустрічає дівчину-квіткарку |
Здійснення
бажання Пігмаліона залежить від волі Афродіти |
Перетворення
відбувається завдяки людським діям |
Пігмаліон
— єдиний образ людини-творця у творі |
На роль
«творців» Елізи претендують і Хігінс, і Пікерінг, і батько, і навіть сама
дівчина (її бажання, сила волі, здібності активно сприяли перетворенню) |
Галатея
— «пасивний» персонаж у творі |
Еліза
кмітлива, підприємлива, здатна на рішучі вчинки, прийняття важливих рішень |
Відсутня
інформація про характер Галатеї, її ставлення до Пігмаліона. Статичність
опису зовнішності героїні |
Чітко
визначені особистісні риси героїні, що виявляються протягом розвитку дії,
зображено процес її внутрішньої еволюції |
Завершення
історії щасливим шлюбом героїв |
Відкритий
фінал |
Ключова
проблема: утвердження залежності долі й щастя людини від волі богів |
Багатогранність
проблематики твору: соціальна, філологічна, особистісного саморозвитку, ролі
мистецтва й освіти для формування особистості |
Еліза-квіткарка |
Чарівна леді |
Що залишилося незмінним? |
Що було? |
Що стало? |
|
Оноре де Бальзаку вдалося
створити надзвичайно цікавий образ лихваря, який відрізняється від інших скнар
у світовій літературі. На уроках української літератури ви вже знайомилися з
творами, у яких змальовано образ скупого. Назвіть ці твори.
Гобсек-лихвар –
це породження самого життя, основ сучасного йому суспільства, де скрізь
точиться боротьба між бідняками й багатіями. І саме життя навчило його, що
перемегає той, хто має гроші, а гроші дають владу над людьми.
* Опрацювати творчу історію повісті, законспектувати.
Перший варіант повісті, написаний
1830 р., мав назву «Небезпеки безпутнього життя». Того ж року цей нарис
з’явився у першому томі збірки «Сцени приватного життя». У першому варіантіповість
майже повністю була присвячена Анастазі де Ресто. Її особистому життю,
відзначалися позитивні риси лихваря Гобсека, котрий допоміг адвокату Дервілю,
пробачив борг бідній дівчині Фанні Мальво, врятував сім’ю де Ресто від
розорення, а у фіналі навіть став депутатом.
Другий варіант твору, написаний
1835 року, мав назву «Батечко Гобсек». На перший план виходить образ Гобсека і
розташовується повість у «Сценах паризького життя». Тут автор позбавив лихваря
багатьох позитивних рис, змінив фінал, зосередивши увагу на маніакальній
пристрасті героя до збагачення.
В 1848 року повість під назвою
«Гобсек» увійшла до «Сцен приватного життя» «Людської комедії». Це вже твір про
«живоїда», який набув широкого, узагальненого значення.
*Завдання.
Скласти паспорт-характеристику повісті "Гобсек".
ІІ. Домашнє завдання.
Знайти та виписати з повісті «Гобсек»
цитати-висловлювання про владу золота. Підібрати цитати для характеристики
Гобсека.
* Вільне письмо: Чи може людина бути щасливою, маючи тільки гроші?
Структура «Людської комедії»
·
Зображення життєвої
правди.
·
Розкриття життя на матеріалах буденності.
·
Герої Бальзака –
типові характери в типових обставинах.
·
Поєднання
майстерності побуту з майстерністю психолога.
·
Реалізм Бальзака –
критичний.
· «Анонс»
Домашнє завдання.
Прочитати повість "Гобсек".
Романтизм |
Реалізм |
Загальні
відомості |
|
Філософська
основа – німецька ідеалістична філософія. |
Наукова основа
– філософія позитивізму, природознавчі науки, соціологія, психологія. |
Неприйняття
буденності, утеча від неї. |
Детальне
зображення реального життя. |
Абсолютизація творчої
уяви митця. |
Домінування
наукових методів до зображуваного: дослідження та пояснення явищ і
закономірностей реального життя. |
Заперечення
раціоналізму, прагнення до всього ірраціонального, містичного. |
Логічність,
«раціоцентризм», детальне дослідження та майже науковий аналіз забражуваного. |
Романтична
умовність, ідеалізація, надмірне згущення фарб. |
Принцип
життєподібності, аналіз суспільних, зокрема економічних аспектів і їх роль у
житті у розвитку особистості. |
Історизм
романтизму – це переважно пишна декорація, розкішне тло твору. |
Історизм
реалізму – засіб дослідження першовитоків та історичних коренів певних
суспільних явищ. |
Романтизація
минулого. |
Увага до
проблем сучасності. |
Ігнорування
буденності. |
Естетичне
«узаконення» раніше «неестетичних» тем,образів, мотивів. |
Акцент на
всьому ексклюзивному, несхожому, неповторному. |
Пошук
спільного й типового навіть у неподібному. |
Домінування
естетико-гедоністичної функції мистецтва. |
Домінування
когнітивної і дидактичної функції мистецтва. |
Герой літературного
твору |
|
«Винятковий
характер у виняткових обставинах» |
«Типовий
характер у типових обставинах» |
Загадковий
одинак-індивідуаліст, який перебуває в полоні фатальних пристрастей. |
Людина
конкретної професії, яка займається своєю буденною роботою: селянин,
робітник. |
Носій однієї
незмінної пристрасті |
Складна
суперечлива особистість, яка постійно змінюється |
Самотня
людина, вигнанець суспільства |
Взаємодія
людини і суспільства |
Герой має
загадкове минуле, часто це людина без минулого. |
Життя персонажа
описане надзвичайно детально |
Художній час і простір |
|
Зображення
далеких епох |
Зображення
добре знайомої читачам сучасності. |
Незвичайно,
екзотично-далекі краї. |
Реальні, добре
знайомі читачам місця |
Система жанрів |
|
Перевага
ліричних жанрів |
Перевага епічних
жанрів |
Поміж жанрів
епосу-домінування історичного роману |
Поміж жанрів
епосу – домінування соціально - психологічного роману. |
Подібність реалізму
й натуралізму |
|
1. Науково-філософська основа. |
|
2. Настанова на відображення реального життя й людських стосунків. |
|
3. Правдивість, достовірність. |
|
4. Увага до середовища. |
|
5. Аналітичне дослідження дійсності. |
|
Відмінності реалізму
й натуралізму |
|
1. Типовість персонажів і обставин. |
1.Конкретність персонажів і обставин, фіксація «шматка дійсності»,
«моменту життя». |
2. Зображення суспільного середовища, формування та життя
особистості. |
2. Велика увага до проблем спадкового, фізіологічного (у зв’язках із
соціальним). |
3. Художня обробка життєвих фактів. |
3. Максимально «оголена правда», документальність, точність стилю. |
4. Герої — суспільні типи. |
4. Герої — звичайні люди «з маси» і буденного життя. |
5. Автор не втручається в хід подій, але інколи коментує, висловлює
власні роздуми, оцінки. |
5. Автор «безособовий», не висловлює оцінок, коментарів, займає
«безпристрасну» позицію. |
У 20-х рр.. 19-го ст..
французькі критики називали реалізмом «нову школу» в літературі, яка
відрізнялася від «літератури ідей» (класицизм) і літератури образів
(романтизму). Основною для реалізму стає проблема взаємин людини і середовища,
впливу соціально-історичних обставин на формування духовного світу (характеру)
особистості. Замість інтуїтивно-почуттєвого світосприйняття на перше місце в літературі
висувається пізнавально-аналітичне начало, а типізація дійсності утверджується
як універсальний спосіб художнього узагальнення. Першим теоретиком реалізму
вважається художник Ж.-Д.-Г. Курбе, який у передмові до каталогу виставки своїх
творів під назвою «Реалізм» (1855), обґрунтував програмові засади напряму.
Розробку теоретичної бази продовжили письменники Ж.Шанфльорі та Л.-Е.-Е.
Дюранті, які виступили з деклараціями на сторінках журналу «Реалізм»
(1856—1857).
Іноді реалізм ХІХ ст. називають «класичним реалізмом» або «критичним реалізмом». Першим теоретиком реалізму вважається художник Ж.-Д.-Г. Курбе, який обґрунтував програмові засади цього напряму.
Реалізм – літературний напрям, який
характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі
типізації життєвих явищ.
Історичні
умови та провідні ідеї реалізму
Час і місце виникнення |
Починаючи з 30-х pp. XIX ст.
набуває розвитку у Франції, а згодом в інших європейських літературах |
Причини виникнення |
Реалістичний напрям виник як
заперечення художніх принципів романтизму |
Чим характеризується епоха |
Наполеонівські війни;
громадянська війна в США; об’єднання Германії; розвиток капіталізму; жорстка
ринкова боротьба; соціально-демократичні рухи; знакові відкриття в
природознавстві; розвиток науково-технічного прогресу |
Основні ідеї |
Основною для реалізму стає
проблема взаємин людини і середовища, впливу соціально-історичних обставин на
формування духовного світу (характеру) особистості. На перше місце в
літературі висувається типізація дійсності, що утверджується як універсальний
спосіб художнього узагальнення |
Характерні ознаки |
Зв’язок із дійсністю,
аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального
середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства,
психологізм та ін. |
Жанрові особливості |
Соціально-психологічний
роман, повість, новела, цикли романів, соціально-побутовий роман, історичний
роман, роман-епопея |
Представники реалізму |
Література — О. Бальзак
(Франція), Ч. Діккенс (Англія), Л. Толстой (Росія), Панас Мирний (Україна);
живопис — Ж.-Д.- Г. Курбе, Ф. Мілле, М. Пимоненко; музика — Дж. Верді, М.
Мусоргський |
І етап. Перевірка домашнього завдання.
Літературний диктант.
(письмово дати відповіді на питання)
1. Де зародився романтизм?
2. Дайте визначення поняттю "романтизм".
3. Назвіть характерні ознаки романтизму.
4. Яким є романтичний герой?
5. Назвіть представників романтизму.
6. Назвіть представників романтизму в Україні.
ІІ етап. Робота над темою уроку.
1. Ознайомитися з біографією Генріха Гейне: матеріал підручника с. 55-59, скласти опорний конспект.
2. Схарактеризувати збірку "Книга пісень", особливості її композиції (схематично).
3. Прочитати та проаналізувати поезії "На півночі кедр одинокий...", "Не знаю, що стало зо мною..." (скласти паспорт або анкету до поезій).
ІІІ. етап. Домашнє завдання.
1. Знати біографію Генріха Гейне с. 55-59.
2. Вивчити поезію "Не знаю, що стало зі мною..." напам'ять.
Немає коментарів:
Дописати коментар